Re: problem z dyskiem albo systemem XP

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Sun 18 Sep 2011 - 20:27:41 MET DST

Dnia Sun, 18 Sep 2011 17:40:56 +0200, Jacek Maciejewski napisał(a):

> Cholera, zapomniałem powiedzieć jaki dysk :) To SATA Barracuda 250G. System
> na ten dysk przeniosłem za pomocą snapshot.exe jakiś miesiąc temu z
> poprzedniego, też SATA, HD800HJ do którego miałem zastrzeżenia. IMO jak się
> przenosi partycję systemową z dysku do którego winda ma swoje sterowniki
> SATA na dysk do którego ich nie ma to system nie powinien wystartować na
> tym nowym dysku (mam rację?) ale system wystartował. Z czego by wynikało że
> i do tej barracudy nie muszę mieć sterowniów zewnętrznych. Dobrze
> kombinuję? :)

Nie. Do dysku nie potrzeba osobnych sterowników. Tylko do kontrolera na
płycie glównej.

> A zakładając że jednak powinienem je zapodać podczas instalacji lub naprawy
> (R) to gdzie ich szukac? Na stronach producenta? :)

Podczas instalacji/naprawy systemu instalka nie ma dostępu do
sterowników, które są zainstalowane w naprawianym systemie. Trzeba je
więc podać, i to niestety z dyskietki fdd. A ponieważ takiej stacji
dyskietek pewnie nie posiadasz, to chyba prościej będzie zrobić tak, jak
radzi Piotr Palusiński, czyli zmienić obsługę dysku z AHCI na IDE w
BIOS-ie.

--
M.   [Windows Desktop Experience MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/