Re: Win7 32 czy 64 bit?

Autor: Przemys³aw Ryk <przemyslaw.ryk_at_gmail.com>
Data: Wed 14 Sep 2011 - 22:52:43 MET DST

Dnia Tue, 13 Sep 2011 08:59:28 +0200, Mariusz Kruk napisał(a):

> epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Przemysław Ryk"
>
> To nie do końca tak.
> Po pierwsze - mocno nie wszystkie algorytmy dają się zrównoleglić.

Nie twierdzę, że to proste łatwe i przyjemne. Ale przykładowo eksport
wielostronicowego dokumentu do PDFa? Przecież to aż się prosi, by każdą
stroną obciążyć jeden rdzeń, a potem wynikowe pliki posklejać w jeden. :)

> Po drugie - pisanie _dobrego_ równoległego oprogramowania jest trudne.
> I w sumie dość krótko jest na rynku szerszy popyt, więc nie ma jeszcze
> wystarczająco dużej podaży tej umiejętności.

No momencik - kiedy się na rynku pierwsze wielordzeniowe procesory pojawiły?
Już ładnych kilka lat temu, czyż nie? Czy podaż programistów z takimi
umiejętnościami mała jest, to prawdę mówiąc nie wiem. Z drugiej strony,
skądś się ludzie piszący soft na PlayStation biorą i wcale ich tak mało nie
ma. :) Wiem - dość specyficzne zastosowanie. Ale skoro tam się da, to
dlaczego na PC już z tym gorzej? :D

> Dlatego jednak często taniej jest rozwijać sprawdzoną architekturę niż
> pchać się w nową.

I niestety dlatego często i gęsto programy wręcz puchną w oczach, choć
nowych funkcjonalności w nich stosunkowo mało. Heh… :)

[ Na żonę należy wybierać tylko taką kobietę, jaką by się wybrało na       ]
[ przyjaciela, gdyby była mężczyzną.                      (Joseph Joubert) ]