Re: NTFS: dlaczego akurat klaster 4KB?

Autor: m4rkiz <m4rkiz_at_mail.od.wujka.na.g.com>
Data: Sun 11 Sep 2011 - 15:15:34 MET DST

"Jerzy Dombczak" <jdabczak@onet.eu> wrote in message
news:j4i9em$731$1@news.onet.pl...
> [...]

raczej daleki bylbym od nazywania tego systemem plikow, moze zacznij
od doczytania co to jest system plikow

racje masz

> Myslisz sie SSD to nic innego jak modyfikacja CompactFlash. Sa to pamieci NAND z
> kontrolerem i czesto pamiecia Cache przyspieszajaca zapis . Pamieci NAND tu
> wystarczy poczytac specyfikacje maja skonczony czas

ke? wszystkie znane mi metody przechowywania danych maja "skonczony
czas zapisu komorek", raczej ciezko byloby korzystac z innych :D

> zapisu komorek dlatego kontroler SSD dba o takie ulozenie danych w komorkach
> pamieci zeby byly rownomiernie zapisywane, tak wiec ten sam plik zapisany 2 raz nie
> koniecznie bedzie lezal w tych samych komorkach pamieci NAND.

i co wear leveling ma wspolnego z systemem plikow?

> Ale coz mozna oczekiwac po debilnych uzyszkodnikach karmionych belkotem
> merketoidowym ktorzy ten belkot powtarzaja nie majac zadnej fachowej wiedzy o
> faktycznej budowie takiego dysku SSD i jego oprogramowaniu?

mniej wiecej tyle samo co od wannabe expertow ktorzy mieszaja pojecia i
tlumacza przedpiscy to co on napisal znacznie wytrazniej, przy okazji
wyzywajac go od debili