Re: NTFS: dlaczego akurat klaster 4KB?

Autor: Jerzy Dombczak <jdabczak_at_onet.eu>
Data: Sun 11 Sep 2011 - 14:27:02 MET DST

W dniu 2011-09-11 11:30, Araneus Diadematus pisze:

> Użytkownik "Jerzy Dombczak" <jdabczak@onet.eu> napisał w wiadomości
>
> Nowość? Dotąd było wiadome, że elektronika zarządzająca dyskiem dba o
> równomierne rozłożenie zapisu, aby przedłużyć trwałość urządzenia, żaden
> ze znanych mi opisów nie traktuje o "wewnętrznym systemie plików",
> choćby dlatego, że dyskowi kompletnie wisi, jaki on jest, fizyczna
> komunikacja komputera z dyskiem, to odczytaj dane z sektora o adresie
> xyz, czy zapisz dane w sektorze abc, nie spotkałem się jeszcze, żeby
> fizyczny komputer, wydawał do fizycznego dysku polecenie "mam plik
> [...]

Myslisz sie SSD to nic innego jak modyfikacja CompactFlash. Sa to
pamieci NAND z kontrolerem i czesto pamiecia Cache przyspieszajaca zapis
. Pamieci NAND tu wystarczy poczytac specyfikacje maja skonczony czas
zapisu komorek dlatego kontroler SSD dba o takie ulozenie danych w
komorkach pamieci zeby byly rownomiernie zapisywane, tak wiec ten sam
plik zapisany 2 raz nie koniecznie bedzie lezal w tych samych komorkach
pamieci NAND.

Ale coz mozna oczekiwac po debilnych uzyszkodnikach karmionych belkotem
merketoidowym ktorzy ten belkot powtarzaja nie majac zadnej fachowej
wiedzy o faktycznej budowie takiego dysku SSD i jego oprogramowaniu?