Re: Podział na partycje bez utraty danych

Autor: USER0 <qwerty_at_qwerty.com>
Data: Fri 29 Jul 2011 - 02:33:44 MET DST

> a ja mysle sobie, że jedyna rozsadna opcja jest taka:
> 1.
> partycja systemowa/podstawowa -> system i nic wiecej
> 2.
> a poza systemowa -> tyle partycji ile chce sie na rozne takie inne sprawy. A jakie inne? Kazde inne. Jak ktos chce, to moze sobie
> i piosenki trzymac na innej, niz filmy. "Co to konia obchodzi". W tej sprawie kazda filozofia dobra, byle malo śmieszna i
> rozsadna.
>
> (1.) uwazam za aksjomat pierwszy.
> [...]

A propos partycji podstawowej, rozszerzonej itd.
Kiedyś był (a może jeszcze jest ) używany program o nazwie Fdisk,
w którym użytkownik decydował jaką partycję chce założyć.
Gdy zakładamy partycje i formatujemy podczas instalacji Windows,
nie wybieramy jaką partycję zakładamy. Możemy co najwyżej
potem zajrzeć do Zarządzania komputerem -> Zarządzania dyskami.
Czy istnieje odpowiednik programu Fdisk dla dużych dysków i jakie
rodzaje partycji do jakich celów zakładać?

Pozdrawiam