Re: Ustawienia w BIOSie dla dysków

Autor: Adam <a.g_at_poczta.onet.pl>
Data: Wed 06 Jul 2011 - 14:40:34 MET DST

W dniu 2011-07-06 14:21, M.E. pisze:
> Dziękuję za odpowiedź.

> Sterownik(i) trzeba chyba będzie ściągnąć z internetu. Co do tej
> integracji, czy mam utworzyć "zintegrowaną" płytkę, tak jak do
> systemu z SP1 lub SP2 "dokłada" się SP3 i tworzy docelową
> płytkę?

Nie pamiętam dokładnie (od kilku lat nie używałem), ale gdzieś była
opcja dorzucania dodatkowych sterowników.

> To chyba także kwestia możliwości ściągnięcia sterownika dysku
> z internetu. Z tego co pamiętam, to naciskanie F6 i podsuwanie
> sterownika na dyskietce robiło się kiedyć w przypadku dysków
> SCSI. Czy w przypadku dysków SATA też jest to stosowane?

Przez F6 doinstalowujesz sterowniki, które są wymagane do pierwszego
uruchomienia GUI. W tym przypadku sterowniki do dysków. Na jakiej
magistrali one siedzą, ma mniejsze znaczenie.

> To po co używać dysku SATA skoro i tak będzie działał jak IDE?

Po uruchomieniu systemu robisz backup po czym instalujesz (czasami
trzeba wymusić instalację) sterowniki do mostka, SATA, czy co tam masz,
zamykasz system, przełączasz w BIOS-ie HDD w tryb SATA i pracujesz już w
SATA.

> Tak zrobię.
>
> Generalnie jednak Twoja odpowiedź wzbudziła mój niepokój:
> czy nie można zainstalować Win XP na dysku SATA tak jak się
> to robiło na dysku IDE, bez dodatkowych "kombinacji"?

Niektóre kontrolery są już widoczne w SP3. Spróbuj.

--
Pozdrawiam.
Adam.