Re: dysk podpinany pod Vistę

Autor: kajus44 <kajus44_at_interia.pl>
Data: Tue 26 Apr 2011 - 10:23:32 MET DST

Dnia Mon, 25 Apr 2011 21:04:36 +0200, Michal Kawecki napisał(a):

> [...]
> Masz pełną swobodę w przypisywaniu literek do partycji. Możesz nawet
> przypisywać partycje do folderów, żeby nie zajmować literek.

A to już magia, na razie chyba nie chcę wiedzieć :) zbyt dużo wiedzy
zabija.

> Łączenie
> partycji w niczym nie przeszkadza.
> W Windows nie ma systemowych narzędzi do łączenia partycji.

Hmmm, pamietam że jak dzieliłem dysk to właśnie windowsem, płyta
instalacyjną jeśli się nie mylę ale to dawno było, jak jeszcze miałem XP.
Chyba, że tylko w jedną stronę się da, tylko dzielić.

> System z automatu przypisuje napędom i dyskom USB literki "od dołu",
> dlatego jeśli masz zamapowane jakieś dyski sieciowe, to zawsze mapuj je
> "od góry". Pewnie to stąd miałeś problem.

sieciowe mam zamapowane od N w górę, nasi informatycy obsługujący firmę są
raczej konkretni i kumaci. Już wiem, że chodziło o podpiecie do określonego
portu USB, tak jakby jedne były "lepsze" a inne "gorsze" plus do tego
konieczność restartu (podpięcia przez załaczeniem komputera po prostu)

> Zainstaluj sobie jakiegoś bootmanagera, albo włącz możliwość wskazania
> dysku systemowego np. klawiszem F12 w BIOS-ie.

I dysk z linuksem podpiety pod port USB też "załapie"? bo nie wiem jak to
jest, czy BIOS wie co to USB, czy to dopiero system obsługuje USB?

> Nie.

Ok, dziękuję. Domyślam się, że jeśli kiedyś wsadzę ten dysk do nowej płyty
z bebechami, to system będzie się rzucał, że za dużo zmian sprzętowych i
będzie żądał rejestracji (czy jak to się tam nazywa).