Re: systemowa dla w7 - jak duża?

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Sat 23 Apr 2011 - 17:58:01 MET DST

Dnia Sat, 23 Apr 2011 16:03:00 +0200, sTav napisał(a):

> W ciągu ostatnich kilku lat raz, (z powodu fizycznego padu dysku), -
> ale do pozornie drobnych ale bardzo istotnych korekt n.p. po próbnych
> instalacjach jakichś badziewnych (jak się później okazywało) programów
> czy sterowników, znacznie szybciej i prościej przywrócić fragment czy
> nawet kilka katalogów n.p.:
> GhostExplorerem czy Savepart'em, zwłaszcza że punkty przywracania nie
> powstają codziennie, a program czy sterownik może nabruździc
> niekoniecznie zaraz po zainstalowaniu.

W Windows 7 punkty przywracania powstają codziennie. Niezależnie od tego
powstają one także każdorazowo podczas instalacji sterowników i
większości programów. Dlatego usługa System Restore z powodzeniem
zastępuje mi ręczną zabawę w przywracanie fragmentów systemu z backupów
(w co kiedyś sam też się bawiłem).

> Mogę sie wypowiadać tylko za siebie. U mnie reinstalacja systemu od
> zera + oprogramowanie i konfiguracja z całą pewnością zajęła by grubo
> wiecej niż 1 dzień, chocby z tego powodu że nie pamiętam co i gdzie
> przestawiałem, przerabiałem, jakie łaty i dodatki do programów itd.,
> co zostało usunięte jako zbędne etc.
> - Nie wyobrażam sobie nawet takiej straty czasu.

U mnie aż tak źle z tym nie będzie, ale pewnie szybciej będę instalował
nowszą wersję systemu operacyjnego, niż przywracał stary. A wówczas i
tak nie uniknę reinstalacji oprogramowania.

Popatrz - o roli System Restore, pisałem. O instalacji nowego systemu -
takoż. Ja po prostu argumenty, które tu podajesz, znam na pamięć i sam
je sobie dobrze wcześniej przemyślałem.

> A odnośnie rzekomej niezbedności duplikacji plików WU, MU, SP's, SD,
> $Nt_KBxxxx$, $hf_mig$, - mimo iż nie znam Win7, - pozwalam sobie
> szczerze wątpić, - bo oznaczało by to, że user który nigdy nie robił
> (miał wyłączone) update, nie mogłby tej usługi wykonac, - zakrawa mi
> to na absurd.

Chodzi o to, że w W7 większość plików jest zapisana tylko raz, reszta to
hardlinki a nie duplikaty.
Natomiast pozostałości po zainstalowanych poprawkach można oczywiście
pousuwać; no ale o tym nie było mowy w poprzednim poście.

--
M.   [Windows Desktop Experience MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/