Re: Staru¶ienki komputer jako DTP

Autor: Przemys³aw Ryk <przemyslaw.ryk_at_gmail.com>
Data: Mon 04 Apr 2011 - 15:41:25 MET DST

Dnia Mon, 4 Apr 2011 15:08:36 +0200, Norbert napisa³(a):

> Mnie tez, jesli ono takie jest, czyli jak napisales "po prostu". Ale
> potrafie zaakceptowac podejscie typu: "kurde, musze zlozyc gazetke szkolna,
> a soft legalny jest zaporowo drogi, mam do wyboru zrobic to byle jak w
> WordPadzie lub porzadnie na nielegalnej wersji - tak, to jest nielegalne i
> nie fair, wiem to - ale trudno, kiedys jak sie gazeta rozbuja to kupimy
> legala".

Fajnie. Mam z³o¿yæ katalog produktów w firmie. Ale nie mam softu do sk³adu.
To sobie podpieprzê i zrobiê w takim porz±dnym oprogramowaniu do tego celu.
Wiem - trudno - jak siê dzia³alno¶æ rozbuja, to kupimy legalny soft. Pasuje
Ci takie podej¶cie?

S± licencje edukacyjne na soft, s± darmowe / mniej zaawansowane narzêdzia
kosztuj±ce u³amek ceny (we¼ takiego http://www.serif.com/pageplus/) Corela,
PageMakera czy Photoshopa.

> Albo "musze zrobic film z imprezy z kumplami, akcja totalnie
> niekomercyjna, moge to zrobic w jakims freewarowym badziewiu i bedzie
> biedne, lub wystrugac w Premiere + AfterEffect na wyzszym poziomie -
> nieuczciwie, ale jak sie wciagne i zaczne to robic na szersza skale to kupie
> licencje".

Jasne. I tego AfterEffects i Premiere to taki jeden artysta z drugim od razu
zna na takim poziomie, ¿e zawodowi monta¿y¶ci klêkaj±.

> Akceptuje to, bo tak naprawde to nie jest w wiekszosci wypadkow strata dla
> producenta. Prawda jest taka, ze ten obecny zlodziejaszek albo nigdy tego
> softu i tak nie kupi (bo przestanie sie tym "bawic"), albo jesli zacznie go
> powazniej uzywac bedzie i tak zmuszony do legalizacji z wielu powodow. Dla
> firmy za to jest to o tyle atrakcyjne, ze ten obecny pirat uzaleznia sie od
> jego produktow i jesli kiedys bedzie decydowal sie wywalic X tysiecy na soft
> to kupi to co dobrze zna.
> A pisze to ze stanowiska kogos kto sam produkujac soft wrzucal go niegdys na
> [...]

To nie jest jaki¶ tam sobie Czesiu, co w domu musi fotki z rodzinnej imprezy
obrobiæ w Photoshopie, bo przecie¿ w czym¶ innym, to obciach. To jest do
ciê¿kiej cholery szko³a, tak? I tam powinno siê jednak czego innego uczyæ
ni¿ "obchodzenia" licencji, bo przecie¿ to "abandonware"...

--
[ Przemys³aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Cameroon: Men should grow up. House: Yeah, and dogs should stop licking  ]