problem z i8042 prt

Autor: pawel <pawel_at_niepodam.pl>
Data: Tue 29 Mar 2011 - 18:34:59 MET DST

Witam,
Mam pewien problem z plikiem jak w temacie pod Vista x64 ultimate.
Dokladny blad z dziennika zdarzen to:
Nie można załadować następujących sterowników startu rozruchowego lub
systemowego:
i8042prt
Wygooglalem, ze blad dotyczy sterownika ps/2.
Blad powoduje ze klawiatura nie dziala (myszke mam na usb) .
Klawiatura na 100% jest dobra - w BIOSie dziala, tak samo podlaczenie innej
klawiatury nie pomaga.
pik c:\windows\system32\drivers\i8042prt.sys oczywiscie istnieje. I jest
bajt w bajt taki sam jak pare innych plikow o tej samej nazwie w
DriverStore\Filerepository - wiec mysle ze uszkodzenie tego konkretnego
piiku mozna pominac.

Jezeli chodzi o naprawy to probowalem:
sfc /scannow nie rozwiazalo problemu.
Naprawa w czasie uruchomienia niestety nie znajduje mi systemu - w zwiazku z
czym nie da sie niestety w ten sposob naprawic.
Naprawa poprzez upgrade systemu do takiej samej wersji rowniez nie chce
dzialac
http://www.searchengines.pl/Metody-naprawy-Vista-t124843.html/page__p__545997#entry545997
(zgodnie z tym opisem)
Tak samo jak na screnie tam zamieszczonym opcja upgrejdu jest wyszarzona.

Czy problemy z naprawa moga byc spowodowane tym, ze obecna vista zostala
sklonowana na nowy dysk? Dysk zaczal troche szwankowac - pojawialy sie bad
sectory - wiec przerzucilem na nowy dysk przy uzyciu driveimagexml, bylo
pare bledow odczytu, ale generalnie system wstal bez wiekszych problemow i
wszystko wydaje sie dzialac oprocz wlasnie nieszczesnej klawiatury.
Mam co prawda starszy backup systemu, ale ma prawie rok i wolalbym uzyc tego
co jest obecnie.

Bylbym bardzo wdzieczny za jakies wskazowki jak naprawic problem, bycmoze
jest jakis problem z rejestrem (scandisk to przeniesieniu znalazl pare
problemow w pliku rejestru - niby je naprawil ale moze nie do konca)
Gdyby znalazl sie ktos na tyle dobry, zeby mi wyeksportowac klucz razem z
podkluczami/wartosciami.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\i8042prt
to bym sobie porownal czy to ten klucz jest problemem, czy jednak nie.
Googlujac znalazlem wzmiane ze ten klucz i8042 powinien miec podklucz ENUM
(co prawda dotyczylo to win xp) a u mnie nie ma.

--
Pawel
http://cali24.pl/