Re: [XP] Zablokowanie przełaczania menu na klasyczne

Autor: Radosław Sokół <rsokol_at_magsoft.com.pl>
Data: Sun 27 Mar 2011 - 17:04:34 MET DST

W dniu 27.03.2011 14:38, 1634Racine pisze:
> zauwazylem, że jako mantre uzywasz w swoich postach argumentu "trzeba isc z
> duchem czasu" :)
> To pozwala Ci bez najmniejszych watpliwosci akceptowac (powiedzmy, że
> "czasami") rozwiazania
> gorsze/mniej wygodne/brzydsze, ktore sa... lepsze, bo nowsze :) :)
> przeciez to absurd. Ale przyjmuje do wiadomosci, że tak masz.

Nie. To pozwala mi nie zastygać w postawie "używam tylko
tego, co znam, a na inne narzekam". Za często po prostu
spotykam się z postawą narzekania na wszystko, co *inne*
(tylko inne!) od tego, co ludzie znają. Zazwyczaj kojarzy
się to z ludźmi starymi, ale coraz częściej dotyka też mło-
dych, którzy powinni bez mrugnięcia okiem, z wielkim zain-
teresowaniem *przetestować* jakieś nowe rozwiązanie i do-
strzec jego zalety i wady, a nie od razu narzekać po kilku
pierwszych kontaktach.

Też często narzekam na nowe rozwiązania, ale staram się robić
to dopiero *po poznaniu* tych rozwiązań i ich ewentualnych
zalet, bo już parę razy się sparzyłem na tym, że po gromkiej
krytyce odkrywałem, że coś nowego wcale nie jest takie złe.

Szczerze mówiąc, najwięcej można narzekać w świecie IT na no-
wości z zakresu ideologii, prawa czy polityki, a nie czysto
techniczne. Takie zmiany jak z menu Start odbywają się bowiem
nie na podstawie widzimisię, ale po poważnych badaniach i
eksperymentach -- mówienie zatem z pełnym przekonaniem, że
są złe demaskuje od razu ekstremalny subiektywizm oceniają-
cego.

A ja - jak zazwyczaj - widząc pewien ekstremizm reaguję agre-
sywnym ekstremizmem przeciwnym ;)

PS. Swego czasu wymyśliłem ideę interfejsu użytkownika, który
     *codziennie* by wyglądał inaczej i był inaczej poukładany.
     Oczywiście, byłby to koszmar z punktu widzenia ergonomii,
     ale wreszcie przyzwyczaiłby ludzi, że należy: a) czytać,
     co jest napisane na ekranie, b) używać tego, co jest, a
     nie tego, co się zna.

|                 |  Politechnika Śląska                   |