Re: W7 x64 - jak dodać pozycję do menu kontekstowego?

Autor: Piotr Palusiński <perfekt_xl_at_invalid.wp.pl>
Data: Sat 26 Mar 2011 - 14:18:19 MET

In news:u78je15hqgvd$.12wsjdx4xhj4s$.dlg@40tude.net,
*Marek* <brak@email.com> typed:
> Witam,
>
> Sytuacja ma się następująco: istnieją pliki graficzne w różnych formatach.
> Chciałbym aby były one wszystkie domyślnie skojarzone z określonym
> programem do przeglądania ale i jednocześnie pozwalały na łatwe edytowanie
> w programie dedykowanym dla danego rozszerzenia. W tej chwili jako
> przeglądarkę stosuję FSViewer. Skojarzenie z nią plików powoduje iż
> domyślną akcją jest "otwórz" i fajnie się otwierają po 2-kliku w tym
> programie. Byłoby idealnie aby drugą, nie-domyślną opcją było "edytuj" i
> tu sam wybrałbym aplikację. Jak tego dokonać?

> [...]

Dodaj do rejestru:
HKEY_CLASSES_ROOT\*\Shell\Edytuj\command
Domyślna = Tu wpisz scieżke
lub
HKEY_CLASSES_ROOT\xxxfile\shell\Edytuj\command
Domyslna= Wpisz sicieżke do aplikacji
HKEY_CLASSES_ROOT\xxxfile\shell\PodglÄ…d\command
Domyslna = wpisz siecieżke do aplikacji
gdzie xxxfile to Alians do danego plku odczytanego a klucza:
HKEY_CLASSES_ROOT\.xxx
Domyślna = Tu nazwa aliansu

http://answers.microsoft.com/pl-pl/default.aspx