Re: [win7] Czarne okna ;-)

Autor: Norbert <noreply_at_reply.no>
Data: Tue 15 Mar 2011 - 12:41:17 MET

Dnia Tue, 15 Mar 2011 09:39:11 +0100, Radosław Sokół napisał(a):

> Ale sprawdzałeś na dłuższą metę, czy tak słyszałeś?

Pracuje tak od jakiegos czasu i jest mi z tym dobrze, poza nieszczesnymi
jasnymi toolbarami, menu i innymi elemantami zajmujacymi poza edytorem z 30%
ekranu naokolo.

> Bardzo dużo pracuję z tekstem i z kodem i czarne tło uważam
> za niewiele mniej męczące, niż białe. Przy tak dużym kontra-
> ście treści obraz z zawsze zbyt "jasnych" LCD szybko się
> "utrwala" w oku i skutkuje widzeniem pozornych plam. Zdecy-
> dowanie lepsze efekty daje jasno-szary, biały lub bursztynowy
> tekst na granatowym lub ciemno-błękitnym tle i tak mam usta-
> wione edytory tekstu oraz IDE.

Monitor mam ustawiony na mniejsza jasnosc, plam zadnych nie zaobserwowalem.
Sprobuje z granatowym tlem edytora, ale to imho nadal nie rozwiaze problemu
z duzym kontrastem miedzy niemal bialym interfejsem a niemal czarnym
edytorem.

> Przy okazji, niebieskie tło znacznie lepiej pasuje do kla-
> sycznej kolorystyki systemu i nie ma powody zaciemniania
> całej reszty obrazu. Tym bardziej, że z moich doświadczeń
> wynika, ĹĽe efekty wcale nie sÄ… takie dobre, a wyglÄ…da to
> juĹĽ koszmarnie.

No czarnego zupelnie bym, nie chcial, idealnie byloby ciemno szary. Pytalem
tylko o wygodny sposob na to. Chyba najlepsze bylby po prostu suwaki HLS od
kolorystyki calego interfejsu Windows, ale nie ma, moge tylko o tym pomarzyc
:(

--
pozdrawiam
Norbert