Re: Wymiana dysku - o czym zapomniałem?

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Wed 09 Mar 2011 - 19:30:34 MET

Dnia Wed, 9 Mar 2011 19:09:15 +0100, frank drebin napisał(a):

> Ale tu może być problem bo ja nie mam płyty instalacyjnej visty.
> Kojarzy mi się że miałem (pewnie mam) płytę recovery do mojej toshiby i mam
> ukrytą partycję (widziana tylko w zarządzaniu dyskami) chyba do odzyskiwania
> systemu.
> Ale tu jest problem bo wyczytałem gdzieś, że przy uruchomieniu recovery od
> toshiby, jedyną dostępną opcją jest format całego dysku a nie tylko partycji
> C.

Płytkę instalacyjną Visty lub Win7 (tutaj bez znaczenia) można skopiować
od kolegi.
Można też użyć np. Bart's PE Builder http://www.nu2.nu/pebuilder/ i
jakiegoś narzędzia do edycji/odbudowy wpisów bootmanagera Visty. Problem
leży w tym, że ów bootmanager opiera się na odległości w sektorach od
początku dysku, więc jeśli ta się zmieni (a pewnie się zmieni), to
system nie wstanie.

A tak na marginesie to radzę pierwszą partycję położyć - oczywiście o
ile w tej chwili jest inaczej - w odległości 2048 sektorów od początku
dysku. Czyli tak, jak robi to domyślnie diskpart. System będzie dużo
sprawniej pracował.

--
M.   [Windows Desktop Experience MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/