Re: Wymiana dysku - o czym zapomniałem?

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Wed 09 Mar 2011 - 19:00:35 MET

Dnia Wed, 9 Mar 2011 06:28:30 -0800 (PST), MarkPunk napisał(a):

> też jestem tym zdziwiony, ale akurat natknąłem się na podobny problem,
> chcę wymienić dysk w laptopie, z 160GB na 1 TB
> zrobiłem kopię ghostem odpalonym z HirensCD na zupełnie innym kompie
> stacjonarnym (bo koniecznie ma zostać partycja recovery) raz robiłem
> disk to disk i efekt jak w pierwszym poście migający kursor w lewym
> górnym rogu
> drugi raz disk to image a następnie image to disk i efekt ten sam

Ghost udostępnia specjalny przelącznik służący do zerowania sygnatury
dysku: -FDSZ (force disk signature to zero).

http://service1.symantec.com/SUPPORT/ghost.nsf/8f7dc138830563c888256c2200662ecd/47f48daea87cb41488256d640075f1c4?OpenDocument&amp;prod=Norton%20Ghost&amp;ver=2003%20for%20Windows%202000/NT/Me/98/XP&amp;src=csm&amp;pcode=ghost&amp;svy=&amp;csm=no

> system na dysku to XP pro
>
> jak mam odpalić to polecenie snapshoot jak system nie wstaje
> skąd je wziąć - czy to polecenie systemowe bo pierwszy raz o tym
> słyszę

Drive Snapshot to maleńki ale wszechstronny programik, który można
pobrać ze strony http://www.drivesnapshot.de/en/. Nie wymaga instalacji,
wystarczy sam plik wykonywalny. Można go uruchomić zarówno z poziomu DOS
jaki i WinPE (np. z płytki instalacyjnej Visty/Win7).

Drugi program jaki polecam uruchamia się z własnej płytki CD i też jest
bezinstalacyjny: BootIt http://www.terabyteunlimited.com. On także
udostępnia polecenie Clear sig.

Do wyzerowania sygnatury dysku można użyć także najzwyklejszego
DOS-owego polecenia fdisk /mbr. Tak więc, jeżeli partycjonowałeś
wcześniej dysk docelowy przy jego pomocy, to na pewno problemu z
sygnaturą wówczas nie miałeś.

--
M.   [Windows Desktop Experience MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/