IIS6, FTP i blokada dostępu do folderu nadrzędnego

Autor: Peter May <peter.may_at_onet.pl>
Data: Fri 04 Mar 2011 - 22:12:28 MET

W systemie Windows 2003 SBS Serwer mam skonfigurowanego IIS-a na
(przykładowy) katalog:

Dysk://Katalog/FTP/

Dodałem użytkownika "user" oraz nową witrynę ftp wskazującą na katalog
wewnątrz głównego katalogu, czyli:

Dysk://Katalog/FTP/Cośtam1/Cośtam2/User

Podczas tworzenia nowej witryny ftp wybrałem opcję "Izoluj
użytkowników". Uprawnienia użytkownika user ustawiłem tak:

Dysk://Katalog/FTP/ - brak dostępu do folderu i podfolderów
Dysk://Katalog/FTP/Cośtam1/Cośtam2/User - uprawnienia nie dziedziczone i
dostęp tylko do odczytu

Mimo wszystko nie mogę się zalogować przez FTP otrzymując komunikat "530
User user cannot log in, home directory inaccessible".

Jeśli jednak ustawię pełny dostęp dla user-a do katalogu
Dysk://Katalog/FTP/ i dziedziczenie uprawnień ustawię dla katalogu
Dysk://Katalog/FTP/Cośtam1/Cośtam2/User, to mogę się zalogować i widzę
zawartość katalogu user-a. Ale wówczas mogę przejść do folderu
nadrzędnego, tj. do głównego folderu FTP. A tego nie chcę.

Szukam rozwiązań w Google, ale żadne jeszcze nie naprowadziło mnie na
właściwy trop :/ Może źle szukam.

Co jeszcze trzeba ustawić, aby user miał dostęp tylko do odczytu do
wybranego folderu przez FTP? Bez możliwości przejścia do nadrzędnego
folderu. W ogóle gdyby miał dostęp tylko do folderu /User.

--
Peter