Re: Nieczytelna naklejka licencyjna, a kontrola czy legalność ?

Autor: Skrypëk <škrypëk_at_pûbliçenëmy.pl>
Data: Thu 03 Mar 2011 - 16:21:42 MET

marfi <marfi @bb.onet.pl> wrote:
> Użytkownik "Skrypëk" <škrypëk@pűbliçenëmy.pl> napisał w wiadomości

> To idąc do sklepu kupić Windows OEM jakiego kwitu mam żądać od
> sprzedawcy żeby wiedzieć, że ma uprawnienia do sprzedaży tego pudełka?

Ale co chcesz kupić? Nierozpakowany pakiet OEM, by zostać system builderem i
sam sobie system instalować? Czy może chcesz kupić komputer z
preinstalowanym oprogramowaniem?

W pierwszym przypadku raczej nie ma się czym martwić. W sklepach dosyć
rzadko sprzedawane są pudełka, które spadły z ciężarówki, albo tak wykwintne
falsyfikaty ja to:
http://www.microsoft.com/howtotell/counterfeit/gallery/high.aspx?displaylang=pl

W drugim przypadku, jeśli nie chcesz szkodzić gospodarce wspierając
oszustów, masz żądać dołączenia do komputera tych odpowiednich dla
zainstalowanego oprogramowania dupereli, które poświadczają że producent
przestrzega wiążacej go umowy system buildera:
http://oem.microsoft.com/public/sblicense/2008_sb_licenses/fy08_sb_license_polish.pdf

A w ogóle to rozpisuję się nadaremno, wszystko jednak jest na stronie:
http://oem.microsoft.com/script/contentpage.aspx?pageid=553978
http://oem.microsoft.com/script/contentPage.aspx?pageid=562957
http://oem.microsoft.com/script/contentPage.aspx?pageid=562956
http://www.microsoft.com/howtotell/content.aspx?displaylang=pl&pg=prepurchase

Na samym pudełku z OEM Packiem też jest dużo ważnych informacji, ale nikt
nie czyta co kupił.

> MS wydaje jakieÅ› koncesje?

Zasadniczo tylko sprzedaje licencje, na których odsprzedaż (o ile jest
dozwolona, a w przypadku OEM oczywiście tylko nierozpakowanych pakietów)
żadnych koncesji mieć nie trzeba. Są jednak takie wyjątki jak na przykład
tanie licencje dla edukacji, do których sprzedaży trzeba uzyskać uprawnienia
i zobowiązać się do przestrzegania ograniczeń (och matko boska bezprawnych w
RP, bo przecież nie wolno ograniczać swobody obrotu "egzemplarzami dzieła").