Re: Nieczytelna naklejka licencyjna, a kontrola czy legalność ?

Autor: Skrypëk <škrypëk_at_pûbliçenëmy.pl>
Data: Thu 03 Mar 2011 - 14:30:00 MET

Dominik & Co <dominik.alaszewskinagmailu@com.invalid> wrote:
> W dniu 03-03-2011 12:59, Skrypëk rzecze:

> Owszem, jest. Tak jak i każdej innej umowy cywilnoprawnej.
> Uważasz, że naruszającemu warunki umowy z telekomem
> powinno grozić więzienie?

A jak nie masz umowy i podłączasz się na dziko do skrzynki tepsy? To już nie
jest Kodeks Karny przypadkiem*? Bo nieuprawnione wejście w posiadanie
oprogramowania raczej do tego pasuje.

(* - pyta, bo nie wiem, bo się nie interesowałem - nie mam zamiaru lewizny
uprawiać ani z nią walczyć - nie obchodzi mnie czy Kruka pozwie BSA czy
prokuratura)

> (z uwagami co do złej wiary- zgadzam się z Mariuszem).
>
> Owszem, firma może dochodzić odszkodowania za
> poniesione straty (ale wypadałoby je udokumentować).
> Ale to może i bez umowy - jak sąsiadowi narobię
> na wycieraczkę, to nie potrzebuje żadnej umowy
> ze mną o korzystanie z wycieraczki, żeby mnie
> pozwać.

> Jakież to polskie prawo łamię instalując system
> z takiego krążka?

Jeszcze nie wiem. Ale BSA może coś wymyślić. Więc na wszelki wypadek:

> I w sprawie naruszania licencji: w którym punkcie
> EULA zabrania mi instalacji, jeśli kupiłem (dostałem)
> krążek w ten czy w inny sposób?

Jeśli sprzedawca krążka nie był uprawniony do sprzedania ci razem z nim praw
do używania oprogramowania z tego krążka, to nie masz uprawnień do używania
tegoż.

Licencja system buildera (czyli ten nieszczęsny XP OEM za circa 500zł w
detalu) ściśle określa kto, komu, jakich, do czego i w jakich kolicznościa
udziela lub może udzielić uprawnień.