Re: Nieczytelna naklejka licencyjna, a kontrola czy legalność ?

Autor: Skrypëk <škrypëk_at_pûbliçenëmy.pl>
Data: Tue 01 Mar 2011 - 12:27:00 MET

Maciek <maciek@nospam.pl> wrote:
> Czyli jeśli przyjdzie mi kiedyś sprzedawać mojego laptopa, do którego
> nie było nawet cienia płyty z Windows, to muszę jeszcze jakieś
> naklejki na niego lepić? Zacna rada :->

Nie nie musisz. Masz przekazać wszystko co dostałeś. Powinieneś niby zatem
zachować partycję recovery, żeby nie utracić możliwości przekazania, ale do
laptopa z fabrycznym Windowsem zawsze można zamówić płytkę
recovery/instalacyjną lub pożyczyć od kogoś. A czy to zrobisz sam czy każesz
się nabywcy z tym bujać, to już kwestia twojej przyzwoitości (no widzisz, że
to wszystko w trosce o nabywcÄ™?)

Taką EULĘ powinieneś był zaakceptować przy pierwszym uruchomieniu
zakupionego komputera:
http://download.microsoft.com/Documents/UseTerms/Windows
7_Home%20Premium_Polish_da6e40af-cacb-4279-b16d-3062a26b6172.pdf
"PRZEKAZANIE OSOBIE TRZECIEJ. Licencjobiorca może przekazać oprogramowanie
bezpośrednio osobie trzeciej tylko z licencjonowanym komputerem. Przekazanie
musi obejmować oprogramowanie i etykietę Certyfikatu Autentyczności.
Licencjobiorca nie może zachować żadnych kopii oprogramowania ani
jakichkolwiek wcześniejszych wersji. Przed otrzymaniem oprogramowania
wspomniana osoba trzecia musi wyrazić zgodę na to, że postanowienia
niniejszej umowy majÄ… zastosowanie w przypadku przekazania oprogramowania i
korzystania z niego."

Cała ta heca z refurbishowaniem dotyczy rozklekotanych desktopów
niewiadomego pochodzenia.