Re: Win7 32/64 bit

Autor: szymek <cacup_at_poczta.onet.pl>
Data: Thu 18 Feb 2010 - 09:35:34 MET

> To "chyba" może być kluczowe, bo czasem człowiek nawet nie
> wie, że gdzieś w tle działa moduł 16-bitowy zostawiony przez
> wygodę przez programistów ;) Ale obecnie to faktycznie coraz
> większa rzadkość.

pozostaje mi chyba po prostu każdy program wziąć i wypróbować...

> Raczej spotkasz listy programów 32-bitowych które *nie*
> działają w 64-bitowych wersjach Windows lub wymagają spe-
> cjalnych zabiegów.

> Akurat wymienione programy są narzędziami systemowymi i jeśli
> chcesz ich używać w 64-bitowym Windows, to powinny być w
> 64-bitowej wersji. A już szczególnie antywirus, który prze-
> cież ma sterowniki trybu jądra i wersja 32-bitowa po prostu
> się nie zainstaluje.

NOD jest napewno dostępny dla x64, Diskeeper w instalce ma obie wersje i sam
rozpoznaje (wyczytałem w helpie do niego).
W przypadku gdybym miał problem z jakims x86 to mogę go używać np. w
VirtualBoxie gdzie sobie zainstaluje np. XP? BTW: VBox pójdzie na x64? nie
moge nigdzie doczytać...

> Proste urządzenia mają sterowniki bezpośrednio w systemie i
> nie stanowią problemu. Drukarki i skanery trzeba sprawdzić
> przed "przesiadką", a potem też nie kupować wszystkiego jak
> leci na zasadzie "w Windows przecież musi działać", tylko
> patrzeć, czy są dostępne sterowniki 64-bitowe i czy są one
> regularnie aktualizowane.

drukarke już sprawdziłem - jest sterownik, skaner - chyba nie ma. co do
reszty - poza modułem RVG raczej nie uzywam "dziwnego" sprzętu.

> Technicznie pewnie tak, aczkolwiek też nie musi być to bez-
> problemowe (producent może choćby nie udostępniać 32-bitowych
> sterowników do wbudowanych urządzeń). Czy można tak za darmo
> zmienić wersję z prawnego punktu widzenia -- nie wiem, pewnie
> nie.

nawet kupując sobie osobno wersję systemu x86? chociaż dla W7 to chyba w
BOXie są obie wersje dostepne o ile się nie mylę, też gdzies o tym czytałem.