Re: Przyspieszanie Se7en

Autor: kamil <kamil_at_spam.com>
Data: Thu 04 Feb 2010 - 15:16:35 MET

"Radosław Sokół" <rsokol@magsoft.com.pl> wrote in message
news:2010020413444000@grush.one.pl...

> Wybacz, ale jestem programistą i wiem, ile zajmuje pisanie
> kodu marnego, przyzwoitego, dobrego i bardzo dobrego. Nie
> pisz zatem takich banałów jak "10 lat na każdą linijkę
> kodu" (pomijam już to, że kod ma *wiersze*, a nie linjki).
> Szczególnie, że często napisanie marnego kodu jest bardziej
> czasochłonne, niż dobrego: poczytaj sobie serwisy typu
> DailyWTF, żeby zobaczyć, co typowi "outsourcowani progra-
> miści" są w stanie wygenerować i iloma wierszami kodu da
> się ich potworki zastąpić.

Przepraszam, studiowalem po angielsku i stad nawyki jezykowe - line of code
= linia kodu. Chyba, ze bedziemy sposobem usenetowym czepiac sie
nomenklatury sprowadzajac dyskusje na kompletny OT.

Istnieja pewne granice ekonomicznej oplacalnosci pomiedzy optymalizacja
(ktora badzmy szczerzy - przy obecnych rozmiarach aplikacji i ilosci
zewnetrznych bibliotek, na ktorych polega, moze trwac w nieskonczonosc), a
wypuszczeniem produktu na rynek przed konkurencja i w czasie, kiedy jeszcze
ktokolwiek bedzie go chcial kupic.

> Tańsze na jednym komputerze, nie w skali tysięcy komputerów
> i nie jeżeli na komputerach ma pracować wiele równie marnie
> napisanych programów jednocześnie.

Koszty tak czy inaczej poniesie klient koncowy, czy to bedzie 20 dolcow na
kosci pamieci, czy 20 dolcow drozsza licencja.

Pozdrawiam
Kamil