Re: Jak zrobić większą konsolę?

Autor: Radosław Sokół <rsokol_at_magsoft.com.pl>
Data: Thu 04 Feb 2010 - 13:32:31 MET

Przemysław Adam Śmiejek pisze:

> No to dziwny jesteś. Ja tam wolę nacisnąć jeden klawisz i mieć
> fullscreen, ewentualnie rozciągnąć brzeg do brzegu niż metodą prób i
> błędów próbować trafić i to i tak bez powodzenia, bo tolerancja jest słaba.

A wiesz o tym, że większość konsolowych aplikacji dla Windows
bardzo źle reaguje na zmianę rozmiaru konsoli w czasie pracy
i albo się wysypuje od razu, albo kaszani obraz na ekranie,
albo rysuje obraz dalej w takim samym obszarze, jak w momen-
cie uruchomienia programu?

Biorąc powyższe pod uwagę, po co wprowadzać opcję prostej i
szybkiej zmiany rozmiaru konsoli? Żeby klienci narzekali, że
powoduje ona zawieszanie się programów? Żeby zapełniać Win-
dows kolejnymi warstwami kodu maskującego błędy w aplikacjach?

> No właśnie. Dlatego jest nieprzenośne.

I bardzo dobrze, bo przynajmniej na każdym możesz ustawić
sobie optymalnie. Jeden rozmiar nie pasuje wszędzie.

> Nie muszą. Można kopiować własnymi funkcjami.

Bajdurzysz. MUSZĄ wywoływać funkcje Windows. Przecież autor
FARa nie zaimplementował własnego systemu plików, tylko wy-
wołuje funkcje Windows. Kiedyś FARa używałem.

> Wykorzystanie windowsa do jakiejkolwiek pracy jest niemożliwe niestety.
> Zawsze muszę zasysać fara albo salamandra (jak potrzebne jest
> usieciowienie). Ale że lubię NDNa, to wolałbym jego, ale konsola się nie
> zachowuje sensownie.

No cóż, ja nie mam problemu z wykorzystaniem Eksploratora do
pracy. Ale nie mieszam w uprawnieniach i wszystko zapisuję
w katalogach do tego przeznaczonych.

|                 |  Politechnika Śląska                   |