Re: jak zablokować aktualizacje FireFoxa?

Autor: Radosław Sokół <rsokol_at_magsoft.com.pl>
Data: Thu 04 Feb 2010 - 12:13:34 MET

Przemysław Adam Śmiejek pisze:

> A skupiłeś się na tym, co napisałem? Z czego mam zrezygnować? Ze
> współpracy z UM? Proponujesz, żeby jak USA ogłosić Deklarację

A gdzież to napisałeś? Napisałeś o jakimś "Xsat", którą to
nazwę słyszę po raz pierwszy i kojarzy mi się co najwyżej ze
stroną WWW o telewizji satelitarnej.

PS. Niektóre UM są rozsądniejsze. Np. w gliwickim dba się,
     by nawet *wewnętrzne* systemy informatyczne były zgodne
     *co najmniej* ze wszystkimi wersjami IE oraz Firefoksa.
     Da się? Da się. To w czym problem?

> A moż-esz nie-ciąć w pół moi-ch wypo-wiedzi? Bo że swo-je tni-esz, to
> two-je zbo-czenie, ale ja napisałem całą wypowiedź, w której było o tym,
> że Gugiel się odwrócił od FFa i temu wieszczę jego upadek.

Ale pewnie nie upadnie. Zobaczymy za rok czy dwa.

> Supported Browsers

A ja mogę sobie napisać, że moja strona WWW jest obsługiwana
tylko przez Operę. I co z tego, inne przeglądarki jej nie
obsłużą?

> Right now we support browsers that support both the video tag in HTML5
> and the h.264 video codec. These include:

Zadałem sobie trud poszukania informacji i mam wiarygodne wy-
tłumaczenie. Firefox nie obsługuje H.264 i nie będzie obsługi-
wał, bo jest to standard obarczony ryzykiem patentowym. Chrome
obsługuje, ale otwarte Chromium tej samej przecież firmy *rów-
nież* nie. Opera też nie. W efekcie Google ogranicza się do
dwóch "własnościowych" przeglądarek, odcinając się od ruchu
open-source.

Don't be evil? To hasło staje się żenujące, przyznam.

> * Microsoft Internet Explorer with Google Chrome Frame installed
> (Get Google Chrome Frame)

Czyli w zasadzie *też* jest nieobsługiwany, bo z tym dodat-
kiem staje się w zasadzie Chromem...

> Firefox jako pierwszy wprowadził kodeki OGG i osadzanie w stylu HTML5
> już w wersji 3.5: http://www.mozilla-europe.org/pl/firefox/video/
>
> I co z tego? I tak YT uznaje tylko koszernego Chroma i Safari.

Bo wybrali inny sposób kodowania wideo, nie według otwartych
standardów, lecz zamkniętego. Czas pokaże, co będą woleli
użytkownicy. Obstawiam, że większość pozostanie przy uniwer-
salnym (względnie) Flashu.

|                 |  Politechnika Śląska                   |