Re: zabezpiczyc kompy, internet biblioteka

Autor: Marek <brakadresu_at_wp.pl>
Data: Thu 04 Feb 2010 - 11:21:04 MET

news:2010020409293400@grush.one.pl...
> 1) Pisz poprawnie po polsku i włącz słownik ortograficzny
>    w programie pocztowym.
przyjolem do wiadomosci...
> 2) Stwórz domenę Active Directory bazującą na Windows Server
>    i narzuć ograniczenia (zasady grup) na poszczególne konta
>    i komputery.
system domenowy to jest juz zabawa
no koszty windows 2003/2008 + licencje
to nie przejdzie
> 3) Ograniczenia oglądanych stron ustaw na routerze dającym
>    dostęp do sieci, albo postaw (choćby na tym kontrolerze
>    AD) serwer proxy z filtrem blokującym niepowołane strony.
router nie ma tej funkcji, a jesli ma to dopisywanie do niego stron jest
strata czasu
pozostaje proxy = koszty
> 4) W *pewnym* zakresie wystarczyłby może Windows SteadyState
>    albo karty do sprzętowego blokowania zmian w konfiguracji
>    komputera, ale domena AD jest według mnie lepsza i daje
>    większe możliwości sterowania, nadzorowania i ograniczania.
> Bez kosztów w zasadzie nic nie zrobisz
wiem, ale chcialbym zrobic to jak najmniejszymi kosztami
kazdy kompy powinien miec jaka ochrone antywirusowa niekoniecznie firewall
a juz napewno miec blokowany dostep do niepozadanych stron
w taki sposob by ich lista sie aktualizowala poprzez producenta softu
maja tam program OPIEKUN ktory sie juz zdeaktualizowal, ale uczniowe
sa w stanie go objesc, pytanie czy dalej go aktualizowac czy pojsc w inna
strone...