Re: [OT] jak zablokować aktualizacje FireFoxa?

Autor: Radosław Sokół <rsokol_at_magsoft.com.pl>
Data: Thu 04 Feb 2010 - 10:52:04 MET

JoteR pisze:

> Zatem po co "buduje się też front anty-Google"? ;->

Front anty-Google budują firmy i organizacje, a nie indywidu-
alni ludzie. Ot, choćby fundacja Mozilla.

> W postaci np. listy kilkudziesięciu programów, przez opis których
> musiałby się pracowicie przegryzać lub wręcz ściągać i instalować (bo
> opisy są często marketoidalne), aby się przekonać czy zawiera oczekiwaną
> funkcjonalność. A przecież to w wielu przypadkach wyważanie otwartych
> drzwi, bo ktoś zapewne już to ma, używa i może od razu sprawdzić, czy o
> to chodzi pytającemu.

Podajesz przykład skrajny. O wiele częściej znajduje się
gotowe rozwiązanie w archiwum jakiejś grupy dyskusyjnej
albo forum webowego. Albo dokładną informację, co jest
powodem pojawiania się jakiegoś komunikatu błędu.

> Bo nie ma czasu, każdy chce mieć odpowiedź na wczoraj ;-)

To niech płaci za to. Po co mam tracić *swój* czas na
odpowiadanie ludziom, którzy chcą oszczędzić swój kosztem
innych?

> Tak, wiem że Usenet to nie darmowy helpdesk a część grupowiczów uważa,
> że pełna i wyczerpująca odpowiedź się im należy "z urzędu" i

True, true...

> natentychmnast, ale od jakiegoś czasu liczba odpowiedzi typu "gogle
> zamkli?" przekracza rozsądne granice. I nie jest to tylko spowodowane

Bo też lenistwo ludzi zaczęło przekraczać rozsądne granice,
wydaje mi się :)

> stopniem zblazowania zasiedziałych na grupach wyjadaczy. Bo łatwiej i
> efektowniej jest kogoś obrugać i wysłać "w gogle" niż wysilić i
> podzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem.

Ja Ci powiem, z czego to wynika. Zazwyczaj ci "wyjadacze" do-
skonale pamiętają, jakich odpowiedzi udzielili. I jasny szlag
ich trafia, gdy w ciągu kilku lat n-dziesiąty raz widzą to
samo pytanie na grupie. Nic dziwnego, że odsyłają wtedy do
wyszukiwatki, bo *doskonale wiedzą*, że *bez problemu* można
znaleźć w niej odpowiedź. Nie wysyłają w ciemno, ale *ku roz-
wiązaniu*, leżącym na tacy i nie ruszonym tylko dlatego, że
ktoś nie wpadł na to, by popracować samodzielnie.

> A musi? Bo mój 12-letni mostek o czymś takim zapewne nigdy nie słyszał,
> a pod kontrolą XP SP2/3 doskonale sobie radzi z dyskami > 128 GiB.

Jaki chipset?

O ile mi wiadomo, w trybie DMA *musi*, bo inaczej skąd by
tenże mostek wiedział, które sektory mają trafiać w które
miejsce pamięci?

|                 |  Politechnika Śląska                   |