Re: Przyspieszanie Se7en

Autor: Radosław Sokół <rsokol_at_magsoft.com.pl>
Data: Tue 02 Feb 2010 - 22:55:38 MET

OMSON pisze:
> Dla naprowadzenia: pod Windows XP standardowo wyłączam hibernację,

Hibernacja przyspiesza start systemu przy wielu uruchomionych
aplikacjach. Ja osobiście polecam nigdy nie wyłączać kompu-
tera, a tylko go hibernować.

> synchronizacje czasu przez internet, automatyczne aktualizacje,

Synchronizacja prawie nic nie spowalnia, a jest bardzo wygod-
ną funkcją. Wyłączając ją tracisz wiele, zyskując znikomo.

A wyłączać automatyczne aktualizacje -- to zbrodnia.

> przywracanie systemu, ustawiam swap na sztywno, zmieniam wygląd na

Przywracanie systemu się przydaje. Zapewniam :)

"Sztywny" swap daje prawie tyle, co nic. A może nawet
zaszkodzić, bo zamiast spowolnienia systemu aplikacje
się w sytuacji krytycznej pozamykają, tracąc dane.

> klasyczny, wyłączam efekty wizualne dla najlepszej wydajności czy

Wygląd klasyczny i wyłączenie efektów wizualnych faktycznie
zwiększają wydajność, aczkolwiek raczej wydajność postrzeganą,
a nie rzeczywistą. Ale na pewno pracuje się wtedy milej.

> udostępnianie drukarek i dokumentów w sieci (proste zabiegi a każdy

Jak nie używa się, to można wyłączyć, ale znowu -- wpływ
jest prawie żaden.

Krótko mówiąc, stosujesz wiele placebo i tylko parę drobnych
sztuczek cokolwiek dających ;)

|                 |  Politechnika Śląska                   |