Re: Problem z radiem internetowym

Autor: Sempiterna <rzopa_at_amorki.pl>
Data: Tue 23 Jun 2009 - 11:30:38 MET DST

Użytkownik "Lucar" <lucar.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:h1no7c$3oq$1@inews.gazeta.pl...
> W tej wersji można już ustawić stały bitrate do nagrywania. Stąd mam
> inne
> pytanie, jeżeli stacja radiowa jest strumieniowana jako WMA 63kbps
> 48KHz, to
> czy jest jakiś sens nagrywać transmisję jako 128kbps? Czy spowoduje to
> podniesienie jakości nagrania?

Nie ma to sensu IMHO.
Zwykle też stacje radiowe, rzadko emitują akustykę powyżej 15 kHz (taka
zaszłość jeszcze z analogu), mało to też słychać... Oczywiście, jeśli to
idzie prosto w strumień, to wiadomo, różnie bywa... Mnie sie wydaje, że
Bitrate spoko możesz zbić nawet do 32 kHz, przesłuchaj zresztą i
sprawdź, bo trudno mi mówić za kodek, jaki ci to pakuje. Przycinając
bitrate automatycznie przytniesz górę pasma (powyżej 12-14, zależy od
kodeka) kHz, co ułatwi mu kodowanie i zmniejszy zniekształcenia... Ale
jak napisałem, przesłuchaj, sprawdź różnicę w efektach, czy to się da
słuchać, czy już nie.
Do 128 nie podbijaj... (w ogóle nie podbijaj bitrate, jeśli nie jest to
niezbędnie konieczne), jakby to porównać... To trochę tak, jakbyś
zdjęcie o głębi 48bpp oglądał na tanim laptopie z wyświetlaczem CSTN
(Color Super-Twisted Nematic), tańszym, ale wyraźnie gorszym jakościowo
od TFT (Thin-Film Transistor). Obejrzysz, nawet szczegóły rozpoznasz,
ale zyski z dobrej głębi zostaną zjedzone przez ułomność ekranu.