Re: Ustawienia serwera DNS

Autor: Kajetan <no-mail_at_no-problem.pl>
Data: Thu 16 Oct 2008 - 09:57:51 MET DST

"KZ" <nie_ma@adresu.e-mail.com.pl> wrote in message
news:gd5g2m$rdi$1@inews.gazeta.pl...
> Mam następujący problem - komp jest podpięty pod router wifi, włączone
> DHCP - router ma wpisane na sztywno IP i adresy serwerów DNS od ISP.
> Windows XP Home - z jakiegoś powodu ustawia adres serwera DNS inny niż ten
> w routerze (zarówno pokazuje w ipconfig /all jak i we właściwościach
> połączenia TCP dla karty sieciowej. Próba przestawienia na "Pobierz adres
> serwera DNS automatycznie" kończy się tym że po zajrzeniu do właściwości
> dalej jest to samo (ten nie wiadomo skąd adres).
>
> Czy istnieje jakaś możliwość zdiagnozowania skąd zostaje pobrany adres
> [...]

Tak, mozesz podsluchac komunikację pomiedzy routerem a komputerem (i
bedziesz wiedzial
jaki adres dns masz w dhcp offer). Jesli w komunikacie jest 'wlasciwy', tj.
adres routera albo adres
dns isp a ty w efekcie i tak masz jakas lewizne.

> Co ciekawe drugi komp na Linuxie adresy ma poprawne więc nie wydaje mi się
> to winą routera...

Wiec wez Process Explorer i zobacz co ci grzebie w rejestrze w okolicy
konfiguracji ip kart sieciowych.
Tez przypuszczam ze to jakis malware, pytanie jaki.