nie wstaje XP z NVIDIA RAID-5

Autor: maximus <lot.skasuj_to_at_algrim.skasuj_to.pl>
Data: Thu 16 Oct 2008 - 09:55:12 MET DST

Podczas działania systemu wyskoczył komunikat o uszkodzeniu jednego dysku z
macierzy trzy dyskowej.Sobie myślę co za problem na 2-ch też pociągnie jak
zwykle. Niestety ani z uszkodzonym ani po odłączeniu uszkodzonego dysku
system nie wstaje. Macierz wcześniej była w stanie REBUILDING ale w obawie
przed uszkodzonym dyskiem dla pewności wyłączyłem go z macierzy i teraz mam
DEGRADE. Niestety chyba za bardzo uwierzyłem w niezawodność macierzy RAID-5
i nie zrobiłem sobie żadnej kopii danych. Podczas startu systemu zgłasza się
bootloader wybieram system (jak zawsze) pasek ładowania staje w ok 15% dyski
wydaja dziwne dźwięki po czym przelatuje parę linijek tekstu w ułamku
sekundy tak szybko, że nie jestem w stanie odczytać potem ok 30sekund czeka
aż w końcu sam się restartuje.

Przychodzi mi do głowy jedynie pomysł z reinstalacją ale z tego co pamiętam
to HX w wersji HOME nie ma takiej opcji (dostępna tylko w wersji
profesional). Tak więc wszelkie pomysły czy linki do materiałów opisujących
jak podnieść ten system mile widziane. W ostateczności wystartuje z innego
dysku i spróbuje zgrać dane z macierzy jeśli mi się uda i system postawię na
nowo.