Re: czy można zainstalować sterowniki RAID w działającym Windows XP?

Autor: BartekK <sibi_at_NOSPAMdrut.org>
Data: Tue 19 Aug 2008 - 10:20:43 MET DST

micz pisze:
> [...]
> Ale mimo to spróbowałem i:
>
> 1. W BIOSie ustawiłem opcję "Configure SATA as RAID" (zamiast
> dotychczasowego IDE).
> 2. Na dyskach #2 i #3 stworzyłem macierz RAID1 przy użyciu polecenia
> Ctrl+I pojawiającego się podczas bootowania.
> 3. W BIOSie ustawiłem "Boot priority" na dysk #1 z Windą.
> 4. Zrestartowałem i Winda zaczyna się ładować, ale natychmiast robi
> restart. Znowu ledwo zacznie i restart. I tak w kółko.
> 5. Wobec tego w BIOSie znów wróciłem do "Configure SATA as IDE" i
> teraz Winda się odpala, ale Menadżer dysków nie widzi macierzy, tylko

Obecnie twój windows startuje z dysku C który 'osiąga' (bo tak podczas
instalacji mu go pokazałeś) jako "dysk ide" (bo twoje sata działa w
trybie zgodnosci z IDE). Skoro to jest płyta z raid (ICH9R ?), to ma
jeszcze możliwość pracy w trybie AHCI (prawdziwe sata, z ncq itd), oraz
w trybie RAID (czyli ahci + bios raid, część dysków może byc
ahci-sata-zwykłe, część można spiąć w macierz).
Gdy tylko przełączasz obsługę sata na ahci lub raid - windows zaczyna
startować, ale po chwili "zaczyna szukać dysku systemowego" tam gdzie go
miał widzieć, czyli na kontrolerze ide, itd (patrz wpis w boot.ini np
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS )
Gdybyś zainstalował system w trybie ahci, i potem przełączył na raid -
to problemu by nie było, dalej by ci system startował. Teraz to
niebardzo widzę możliwość przesiadki.
Teoretycznie jest to możliwe:
- usuwasz wszystkie sterowniki ide w menadzerze, zmieniając je na
"standartowy kontroler ide", restartujesz zmieniając na ahci, system
wstaje szukając driverow, podajesz mu (nie te F6, tylko normalne)
drivery do ICHxR, i jakoś może się uda... ale przeważnie się nie udaje ;)