czy można zainstalować sterowniki RAID w działającym Windows XP?

Autor: micz <micz81_at_yahoo.com>
Data: Sat 16 Aug 2008 - 16:07:53 MET DST

Witam!

Mam trzy dyski SATA 250 GB. Na dysku #1 zrobiłem dwie partycje:

[C:] na system (Windows XP PRO SP2 PL),
[D:] na dane.

Na dwóch nowych dyskach (#2 i #3) chciałbym stworzyć macierz RAID1.
Moja płyta główna to Asus P5B Deluxe (z kontrolerem RAID). Acha, winda
była instalowana dość dawno i nie ma driverów RAID dodanych podczas
instalacji (poleceniem F6).
Ale mimo to spróbowałem i:

1. W BIOSie ustawiłem opcję "Configure SATA as RAID" (zamiast
dotychczasowego IDE).
2. Na dyskach #2 i #3 stworzyłem macierz RAID1 przy użyciu polecenia
Ctrl+I pojawiającego się podczas bootowania.
3. W BIOSie ustawiłem "Boot priority" na dysk #1 z Windą.
4. Zrestartowałem i Winda zaczyna się ładować, ale natychmiast robi
restart. Znowu ledwo zacznie i restart. I tak w kółko.
5. Wobec tego w BIOSie znów wróciłem do "Configure SATA as IDE" i
teraz Winda się odpala, ale Menadżer dysków nie widzi macierzy, tylko
dwa oddzielne dyski #2 i #3.

Mam wrażenie, że problem tkwi w fakcie, że nie dodałem driverów do
RAIDu w trakcie instalacji windy.

- Czy mam rację?
- Jeśli tak, to czy mogę te drivery dodać inaczej, BEZ
przeinstalowywania XP?
- Jeśli reinstalacja będzie konieczna, to czy stawiając Windę na
partycji [C:] dysku #1 nie skasuję danych na partycji [D:] tego samego
dysku? (mam wrażenie, że nie, ale pytam na wszelki wypadek, bo w
sprawie RAIDu czuję się niepewnie).

Dzięki z góry za odpowiedzi.