Re: Prawa dostępu do plików w XP

Autor: ..:: sjf ::.. <somebody_at_unknown.org.invalid>
Data: Tue 05 Aug 2008 - 12:59:28 MET DST

michalek pisze:
[...]
> 1. prawa dostępu do folderów lub plików - w 2000 było do
> ustawienia we właściwościach spod prawokliku dość szczegółowo
> (można było ustawić, który użytkownik, która grupa, co ma prawo
> robić itp.) a tu tylko jakieś zrobienie tego folderu prywatnym.
> Potrzebuję do niektórych folderów dać dostęp tylko właścicielowi
> a do niektórych 2 osobom lub 3.
> 2. Podobnie z udostępnianiem dysków czy folderów (w 2000 ustawiało
> się co udostępniam i komu --- a tu jest jakieś proste udostępnianie
> wszystkim użytkownikom w sieci)
Mój komputer -> Narzędzia -> Opcje -> Widok odznacz 'Użyj prostego
udostępniania plików'. Pomoże na dolegliwość 1) i 2).
> 3. Każdy użytkownik XP to admin, lub z ograniczeniami (a w 2000
> można było dokladniej określać przynależność do różnych grup)
> gdzie to w XP można szczegółowiej ustawiać
prawoklik na Mój komputer -> Zarządzaj -> Użytkownicy i grupy lokalne.
> 5. Czy ma sens uaktywnianie systemowej zapory jeśli komputer
> pracuje za routerem (Draytek, Vigor2800) - dotychczas Win2000 pracował
> bez firewall'a
Ja używam pomimo tego, że również mam FW w routerze. Może to takie
zboczenie zawodowe, ale zawsze to dodatkowy stopień zabezpieczenia.

--
Szczepan J. Fijał :: sjf @ 50°07'N 18°58'E
xmpp:sjf@jabster.pl | tlen:sjf | gg:2604451 | skype:s.fijal?call