Prawa dostępu do plików w XP

Autor: michalek <m.michales_at_gmail.com>
Data: Tue 05 Aug 2008 - 12:31:05 MET DST

Sorry za lamerstwo, ale nie moge tego znaleźć.
Dotąd stale używałem Win2000Prof, (XP'ka tylko
czasem u kogos gościnnie).
Przyszedł czas przesiadki na XPprof.
Po instalacji tego systemu nie mogę znaleźć kilku rzeczy,
które pewnie gdzie indziej się ustawia takich jak:
1. prawa dostępu do folderów lub plików - w 2000 było do
ustawienia we właściwościach spod prawokliku dość szczegółowo
(można było ustawić, który użytkownik, która grupa, co ma prawo
robić itp.) a tu tylko jakieś zrobienie tego folderu prywatnym.
Potrzebuję do niektórych folderów dać dostęp tylko właścicielowi
a do niektórych 2 osobom lub 3.
2. Podobnie z udostępnianiem dysków czy folderów (w 2000 ustawiało
się co udostępniam i komu --- a tu jest jakieś proste udostępnianie
wszystkim użytkownikom w sieci)
3. Każdy użytkownik XP to admin, lub z ograniczeniami (a w 2000
można było dokladniej określać przynależność do różnych grup)
   gdzie to w XP można szczegółowiej ustawiać
4. Dlaczego w zakładce zarządzania energią nie ma mozliwości
ustawienia trybu hibernacja - chociaż w menedżerze urządzeń
komputer jest jako jednoprocesorowy ACPI i wyłącza się prawidłowo
5. Czy ma sens uaktywnianie systemowej zapory jeśli komputer
pracuje za routerem (Draytek, Vigor2800) - dotychczas Win2000 pracował
bez firewall'a

Jakieś to XP "amerykańskie". Ma być pewnie proste w obsłudze dla
niedociekliwych. A ja wolę dokładniej nad nim zapanować.
Jeszcze raz przepraszam za (pewnie) elementarne braki wiedzy, ale zanim
dokupię w księgarni książkę o administrowaniu XP'kiem chciałbym
żeby komputer już był użyteczny