Re: Padnięty komp i zaszyfrowany dysk

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Sat 02 Aug 2008 - 11:43:26 MET DST

Dnia Sat, 2 Aug 2008 01:15:14 -0700 (PDT), seba napisał(a):

> Nigdy nie próbowałem. Spodziewałem się, że nie wystartuje ale jakoś
> liczyłem na cud.

To teraz też licz na cud, bo...

> Standardowo. Jak to w ntfs są encrypted.

... bo pliki zaszyfrowane EFS da się odszyfrować jedynie mając
wyeksportowany certyfikat użyty do ich zaszyfrowania. Tak więc musisz
poruszać się teraz bardzo ostrożnie. Uszkodzony system _musi_ wstać,
żeby choć dokonać eksportu certyfikatu, inaczej do plików się nie
dobierzesz. Szanse na to są, o ile uda się uruchomić tego XP-ka (może w
starym sprzęcie?), choćby i w trybie awaryjnym z wierszem poleceń. A jak
nie, to za okrągłą kwotę w zielonych kupisz licencję na któryś z
programów EFS Recovery i też dasz sobie radę:

http://www.lostpassword.com/efs.htm
http://www.elcomsoft.com/aefsdr.html

--
M.   [Windows - Shell/User MVP]