Re: Problem z drugim dyskiem w XP

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Sat 02 Aug 2008 - 01:09:26 MET DST

Dnia Fri, 1 Aug 2008 22:52:11 +0200, Przemolo napisał(a):

> Użytkownik "Michal Kawecki" <kkwinto@o2.px> napisał w wiadomości

> Niezależnie czy użyję tego Smart Boot Managera czy nie, komputer startuje z
> dysku SATA (zrobiłem na nim menu w boot.ini, więc widzę, że to ten dysk).
> Niestety Windows już wczytuje się z PATA - mimo, że literki dysków są takie
> C: - systemowa partycja SATA (z której chciałbym, żeby wczytywał się
> Windows), G: - partycja PATA, na której jest obraz windowsa. Jak podejrzę
> wszystkie zmienne lokalne w Windowsie, to odnoszą się do syku G:!
> Zapisanie pliku na pulpicie powoduje zapisanie go nadysku G, a nie C.
> [...]

Spróbuj zainstalować SBM-a na dysku SATA i zamienić w jego konfiguracji
ID obu napędów (poprzez disk swap). System powinien wstać z SATA.

Następnie zrób porządek z literkami: spróbuj na chwilę zmienić nazwę
folderu \Windows na dysku PATA na inną, żeby wyeliminować sytuację, że
system wstaje z dysku SATA ale w rzeczywistości wczytuje swoje pliki z
dysku PATA. Jeżeli po tej zmianie system z dysku SATA dalej będzie
normalnie wstawał, to możesz tę nazwę przywrócić, jeżeli zaś zacznie
sypać błędami, to znaczy że w rejestrze ma źle przypisane literki do obu
partycji. Można je ręcznie zmienić na właściwe edytując wpisy w kluczu
HKLM\System\MountedDevices. Np. zmiana nazwy \DosDevices\G: na
\DosDevices\H: spowoduje zmianę literki widzianej w systemie jako G na
H.

Oczywiście, identyczny problem z literkami może istnieć dla systemu na
dysku PATA. Ten problem występuje niemal zawsze po przeprowadzeniu
klonowania systemu. Po prostu wraz z klonowaniem przenoszą się też
zapamiętane wcześniej w rejestrze literki, co prowadzi do takich
dziwnych sytuacji.

--
M.   [Windows - Shell/User MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/