Re: Problem z drugim dyskiem w XP

Autor: Przemolo <przemolo_at_gazeta.zmyla>
Data: Fri 01 Aug 2008 - 22:52:11 MET DST

news:hnx65hagl159

> To jest wina źle napisanego BIOS-u. Pomóc może _tylko_ jego upgrade do
> poprawionej wersji. Chyba że skorzystasz z rady JoteR-a odnośnie
> bootmanagera, przy czym ja polecam programik Smart Boot Manager
> http://btmgr.sourceforge.net , bo mieści się w całości w MBR.

Niezależnie czy użyję tego Smart Boot Managera czy nie, komputer startuje z
dysku SATA (zrobiłem na nim menu w boot.ini, więc widzę, że to ten dysk).
Niestety Windows już wczytuje się z PATA - mimo, że literki dysków są takie
C: - systemowa partycja SATA (z której chciałbym, żeby wczytywał się
Windows), G: - partycja PATA, na której jest obraz windowsa. Jak podejrzę
wszystkie zmienne lokalne w Windowsie, to odnoszą się do syku G:!
Zapisanie pliku na pulpicie powoduje zapisanie go nadysku G, a nie C.
Zgłupiałem już przyznaję i nie bardzo mam pomysł co zrobić, żeby Windows
startował z dysku SATA (C:) gdy wepnę drugi dysk PATA.