Re: Ratunku, czy popsulam notebooka

Autor: Sempiterna <rzopa_at_amorki.pl>
Data: Wed 14 May 2008 - 23:41:40 MET DST

Użytkownik "Anka" <stona@fuw.edu.pl> napisał w wiadomości
news:g0fli6$icr$1@h1.uw.edu.pl...
> Dalam F8 i zabronilam wstawania systemu i odczyta lam napis:
>
> stop: c000021a {Błąd krytyczny systemu}
> Proces systemowy SessionManager Initialization zakończył się
> niespodziewanie stanem 0x0000034 (0x00000000 0x00000000) System został
> zamkniety
>
> Probowalam trybu awaryjnego , ale to samo, czarna rozpacz.
> Co robić?
> Pomóżcie Anka

Wrzuć płytę instalacyjną, i z konsoli odzyskiwania chlapnij chkdsk /p
(nie /f jak normalnie), albo nawet chkdsk /r. (jeśli nie została
zainstalowana, to odpal płytę instalacyjną i po uruchomieniu instalatora
wejdź w naprawę - konsolę odzyskiwania i daj naprawianie).
Jeśli to nie pomoże... to może instalacja naprawcza... ja jednak, może
za szybko, ale bym na innym komputerze starał się ściągnąć wszystkie
dane i postawić na nowo... ale to zależy... w każdym razie, starałbym
się jednak ratować...
Na pierwszy więc ogień puściłbym sprawdzenie struktury systemu plików, w
sposób podany w pierwszym zdaniu. Już i tak narzeźbiłaś zamykając system
przez wyłączenie zasilania... więc wiele więcej szkody nie powinno to
już zrobić.
A na następny raz, to lepiej resetuj kompa przed wyłaczeniem zasilania -
wtedy przynajmniej dyskowi nie zaszkodzisz - dyski bardzo nie lubią, gdy
im wyłączyć zasilanie w momencie zapisu. A wciśnięciem reseta przerywasz
zapis i dyskowi nic nie powinno się stać. A nawet systemowi - to też
mniejsze ryzyko szkody, choć to też troche tłuczenie komara siedzącego
na jajach, używając rękawic bokserskich.

Jak naprawa systemu plików nie pomoże... to napisz.

--
D4
Śmiejmy się z głupich, choć i przewielebnych.