Re: jak duza partycja systemowa

Autor: Robert Winkler <winkel_at_NOSPAMpoczta.fm>
Data: Sun 04 May 2008 - 17:52:45 MET DST

> raczej z p.files...
> Jak sobie przypominam mniej wiecej "40%" z calosci systemowej co to ma byc
> wolne + u mnie na systemowej: Doc. & Sett., pfiles,temp,winnt,swap (492 MB)
> + pare system. plikow drobnych -> w sumie ok. 2.7 GB, to wychodzi na to, ze
> cala systemowa *moze* miec faktycznie ok 5GB i bedzie te ok 40% wolnego.
> Ale 20 GB?? hmm. nawet jak swap ciagnac do 1 giga, to tez dziwne jest 20 GB

Żartujesz z tymi 5 GB, powiedz że żartowałeś. :-)

Na moim XP, po 4 latach użytkowania sam katalog Windows to już 12 GB
(dzieki różnym plikom MSI oraz MSP wymaganym przy instalacji uaktualnień)
Program Files to ponad 16 GB samych najpotrzebniejszych narzędzi
wymaganych do codziennej pracy, oraz kilka prostych programów zapewniających rozrywke
Document and Settings to 7 GB, głównie jest to poczta z ostatnich 4 lat,
archiwum grup dyskusyjnych, dane przechowywane przez Second Life, oraz Google Earth.
Przy twoich 5 GB nie zmieściłbym na dysku nawet swapfila z plikiem hibernacji
a co dopiero mówić o systemie operacyjnym, i podstawowych programach.
Nie mozesz wiec arbitralnie powiedzieś że 5 GB wystarczy,
był już kiedyś taki jeden co powiedział że 640 kB pamieci wystarczy każdemu,
dziś wszyscy wyśmiewaja to jego stwierdzenie.
Wszysko zależy jak długo i w jaki sposób bedzie wykorzystywany dany komputer,
a tendencja jest taka że im dłużej system pracuje,
tym bardziej niedoszacowana okazuje się pierwotna wielkość partycji systemowej.

--
Pozdrawiam