Re: Dostęp zdalny - jak?

Autor: komar <komar_at_125.cc>
Data: Fri 02 May 2008 - 10:21:09 MET DST

Krzysiek pisze:
> Witam!
> Mam małe biuro i dwa komputery. Na jednym pracuje baza danych i za
> chwilę będzie wspólna poczta, zadania i kalendarz. Potrzebuję mieć
> dostęp zdalny do tego komputera, a głównie do baz danych na SQL
> Express 2005. Do dyspozycji mam:
>
> - Neostrada 1024
> - Router z 5x VPN i DynDNS
> - Serwer i główne oprogramowanie na W2K (stałe IP wew.)
> - Zdalny laptop z Vista Business EN + karta UMTS (Blueconnect).
>
> VPN czy IPSec?
>
> Co wygodniej i prościej, a bezpiecznie? Jak i od czego zacząć?

> [...]

przerabiałem analogiczną sytuację. jezeli sa to duże bazy to po tej
neostradzie będzie to chodziło koszmarnie. U mnie skończyło się na
odpaleniu na serwerze serwera terminali (remote desktop) i po RDC śmiga
wszystko ładnie. RDC puszczam po tunelu SSH więc wszystko jest bezpieczne.

co do PS'a- to w powietrzu kabel zastapi siec bezprzewodowa :) a jeżeli
ma być kabel to conajmniej w powłoce żelowanej tzw. UTPPE