Re: nt4 - chkdsk przed startem systemu?

Autor: komar <komar_at_125.cc>
Data: Fri 02 May 2008 - 10:16:14 MET DST

BartekK pisze:
> Jest jakiś patent, by zmusić zabytkowego nt4 sp6 by skanował dysk
> systemowy (ntfs) przed startem, coś jak skandisk przy starcie 95/98 (np
> przy złym zamknięciu systemu?
> W tej chwili gdy się coś wysypie - trzeba szukać najlepiej CD
> bootowalnego z xp, odpalać "konsole ratunkowa", logować się do
> instalacji windows na dysku, odpalać chkdsk - naprawić, restart i jest
> ok. Nie dało by się tego jakoś zautomatyzować? Nawet kosztem, by chkdsk
> za każdym startem przelatywał dysk z opcją /p (/f jak force?)

cześć, można to zrobić bardzo prosto:
przy starcie systemu musi być wykonywane polecenie:

echo t.|chkdsk c: /F
lub
echo y.|chkdsk c: /F dla wersji angielskiej
(kropka po i zapobiega zapetlaniu się tego polecenia na niektórych
systemach).

a możesz też zainstalowac sobię konsolę odzyskiwania i odpalac ją z dysku:

włóż płytkę z xp i wywołaj instalator winnt32.exe 9nie jestem pewien czy
ten plik) z parametrem /cmdcons. Jeżeli pod nt to nie pójdzie (powinien
sypać błędami ale i tak się zainstalować) to zainstaluj taką konsolę na
xp i prszekopiuj folder cmdcons na NT wraz z plikiem bootsect i dopisz
go w boot.ini nt4.

komar