Re: Zmiana SID obiektu

Autor: Tomasz Chmielewski <tch_at_nospam.syneticon.net>
Data: Thu 17 Apr 2008 - 23:26:45 MET DST

Teo schrieb:

> Opiszę czego dot. problem i jak go rozwiązałem.
>
> Chodziło o dostanie się do plików, do których uprawnienia miał jedynie
> pewien użytkownik i nikt więcej (nawet konto SYSTEM nie miało
> uprawnień). Dzięki tak ustawionemu ACL nawet Administrator nie mógł
> otworzyć katalogu z plikami. Nie mógł też przejąć katalogu na własność -
> z powodu braku uprawień.
>
> Niestety Windows (XP) został zreinstalowany, a plikom nie zmieniono
> uprawnień - tak więc zostały na dysku pliki których nie można było
> otworzyć, ani skasować z "nowego Windowsa". W nowym Windowsie widniał
> [...]

Wydaje mi sie, ze do otwarcia tych plikow wystarczylby dowolny program,
ktory umie uzywac windowsowy backup API.
Czy flage FILE_OPEN_FOR_BACKUP_INTENT dobierajac sie do plikow.

robocopy to potrafi (z odpowiednia opcja), czy wersje rozwojowe
biblioteki cygwin1.dll[1] (wtedy dobrac sie do takich plikow potrafi
kazdy "cygwinowy" program).

A ze skasowaniem to inna sprawa. Naprawde sie nie da sie przejac na
wlasnosc / skasowac? ;)

[1] http://cygwin.com/snapshots

--
Tomasz Chmielewski