Re: Zmiana SID obiektu

Autor: Teo <tee9o_at_interia.pl>
Data: Thu 17 Apr 2008 - 22:39:30 MET DST

Teo wrote:

> Problem rozwiÄ…zany :).

Opiszę czego dot. problem i jak go rozwiązałem.

Chodziło o dostanie się do plików, do których uprawnienia miał jedynie
pewien użytkownik i nikt więcej (nawet konto SYSTEM nie miało
uprawnień). Dzięki tak ustawionemu ACL nawet Administrator nie mógł
otworzyć katalogu z plikami. Nie mógł też przejąć katalogu na własność -
z powodu braku uprawień.

Niestety Windows (XP) został zreinstalowany, a plikom nie zmieniono
uprawnień - tak więc zostały na dysku pliki których nie można było
otworzyć, ani skasować z "nowego Windowsa". W nowym Windowsie widniał
jedynie SID konta mającego uprawnienia do tych plików - stąd pomysł
zmiany SID jakiegoś usera, w celu dobrania się do tych plików.

Z pomocą przyszedł WinPE z poziomu którego nadałem sobie uprawnienia do
tych plików. Prawdopodobnie można się dostać do tak zabezpieczonego
folderu z poziomu Linuksa montujÄ…c partycjÄ™ przy pomocy np.: ntfs-3g.

To tyle w kwestii zabezpieczania plików na poziomie ACL.

Pozdrawiam