Re: Odporność na wirusy ...

Autor: Skrypëk <skrypëk_at_pűbliçënëmy.pl>
Data: Mon 07 Apr 2008 - 19:58:18 MET DST

Tomy M. nabazgrał:
> Cieszę się że XP już jest domyślnie dosyć bezpieczny,
> naprawdę kiedyś mnie to strasznie zniechęciło do tego systemu.
> uuuf ...ten robal ktory wyłączał komputer, a wciagalo się go kilkadziesiąt
> sekund po instalacji, podczas pobierania SP2 z serwera microsoftu,
> był to istny wyścig z czasem...

Wystarczyło było włączyć zaporę. A do ochrony przez robalami wystarczyła
pojedyncza aktualizacja do usługi RPC.

> Nie było wtedy zintegrowanego XP z SP2 a czasy były takie
> że łącze SDI było to hiper super ultra szybkie łącze :-)

Trza było se zintegrować.

> Nie da się zmienić domyślej akcji dla pendrive?!
> (rozumiem że jest ona podświetlona przy prawokliku)

Da się w gpedit.msc wyłączyć autorun dla wszystkich dysków.

> Jak myślisz, czy WINDOWS 2000 będzie nadal obsługiwany
> przez producentów oprogramowania czy też za rok
> będzie już OUT ? na ile różni się on od XP, czy progamiści
> muszą stosować specjalne zabiegi aby ich programy były
> kompatybilne zarówno z XP jak i starszym 2000?
> Nie chę za rok zmieniać systemu, to mi zajmuje za
> dużo czasu i nerów.

Jedynym przypadkiem w którym sens miałoby instalowanie Windows 2000 jest
konieczność używania jakiegoś dziadostwa działąjącego tylko pod Windows
2000. A i nie warto marnować na to nowego sprzętu.

> Do pracy wystarczyłby mi komputer z dużym zegarem i
> dwoma rdzeniami,

Windows 2000 działa gorzej na dwurdzeniowych procesorach, a o Windowsie 98
możesz zapomnieć.