Re: Odporność na wirusy ...

Autor: Skrypëk <skrypëk_at_pűbliçënëmy.pl>
Data: Sun 06 Apr 2008 - 23:42:24 MET DST

Tomy M. nabazgrał:
> Użytkownik "Kajetan" <no-mail@no-problem.pl> napisał w wiadomości

> Hmmm ... prymitywne? Domyślnie zamknięte porty to
> prymitywne rozwiązanie ???

98 nie miało żadnych zamkniętych portów. Po prostu brak mu było usług, które
mogłyby na tych wszystkich owartych portach nasłuchiwać.

> Znasz kogoś kto loguje się zdalnie na swój komputer?
> Mówię o użytkownikach domowych, typu moja ciocia, mój wujek
> moi koledzy z podstawówki.

Pulpit zdalny to nie jest jakieś wielki "rocket science", a w XP Home
Edition i tak go nie ma. A już pierwsza wersja XP była bezpieczniejsza niż
2000, bo domyślnie wyłączony miała dostęp zdalny dla konta "Gość" oraz nie
udzialała dostępu zdalnego kontom z pustymi hasłami. Ponadto od bodajże SP1
domyślnie zostały wyłączone usługi takie jak Telnet i Posraniec.