Re: Odporność na wirusy ...

Autor: Skrypëk <skrypëk_at_pűbliçënëmy.pl>
Data: Sun 06 Apr 2008 - 23:32:58 MET DST

Tomy M. nabazgrał:
> [...]
> robakach itp. Do tej pory używałem WIN98SE i do tego
> absolutnie żadnego instalowanego antywirusa. Podejrzane
> pliki sprawdzałem sporadycznie skanerami online.
> Procesy w WIN98SE znam tak dobrze że po prostu
> żaden dziwny proces nie ujdzie mojej uwadze.
> Wiurs czy robak ma kilka minut czasu zanim
> go nie wykryję. W WIN98SE tych procesów jest
> niedużo więc naprawdę można to kontrolować.
> Zanim posiądę taką intuicje w XP minie trochę
> czasu (nieznane procesy itp.)
> Nie wiem jak to wygląda na XP, czy mogę liczyć że
> znając się mniej więcej na systemie nadal będę mógł

W menedżerze zadań w Windows NT również złośliwe oprogramowanie można wykryć
gołym okiem prędzej niż robią to durne antywirusy. Procesów trochę więcej
niż w 98 (WMP, Messenger, .NET itd ), ale można się przyzwyczaić.

> Zależy mi na pracy BEZ antywirusa ze względu na
> dużo wyższą wydajność.
> Rozwiązanie jest też odłądzenie roboczego komputera
> od Internetu jednak to niewygodne trochę :-/

Antywirus, wbrew popularnej dezinformacji, nie służy do ochrony przed
internetem.

> Dla ścisłości, używałem XP przez poad 6 miesięcy
> po czym wróciłem do WINDOWS98SE, powodów za powrotem
> do WIN98SE było tysiące, ZA XP niewiele.
> XP dał mi w kość jako systm mało stabilny przy
> nietypowych zastosowaniach (nietypowa karta video,
> nietypowy skaner, nietypowe sterowniki drukarki
> ,nietypowy handheld itp.)
> Miałem zwis za zwisem i połowę funkcjonalności 98SE.

Musi badziewne sterowniki lub niesprawny sprzęt, bo NT się samo z siebie nie
wiesza.

> Sieć domowa LAN w systemach NT działa fatalnie :-/

A to dziwne, bo sieci firmowe działają doskonale.