Re: Dyski SATA

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Thu 31 Jan 2008 - 22:18:16 MET

Dnia Thu, 31 Jan 2008 03:41:50 -0800 (PST), waldit@gmail.com napisał(a):

> Gdzie się sprawdza w WinXP w jakim trybie pracuje dysk ?
> W "Menedżer sprzętu" w gałęzi dysku nie ma nic konkretnego.

Ależ jest. Sterownik kontrolera dysku będzie miał w nazwie SATA oraz np.
Intel AHCI.

> Przeniosłem partycję systemową GHOSTem na komputer
> z dyskiem SATA II i teraz nie wiem dokładnie czy mam pełną
> prędkość SATA czy jakiś wolniejszy tryb pracy (stary dysk
> nie był SATA).

Nawet jeśli obecnie pracuje on w trybie UDMA (5 lub 6), to różnicy w
wydajności raczej nie zobaczysz, bo wąskim gardłem jest przepustowość
samego dysku - a nie interfejsu, którym jest on wpięty do płyty głównej.

--
M.   [Windows - Shell/User MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/