Re: Vista - zarz±dzaine pamiêci±

Autor: Piotr B. (pb2004) <p_borkowski_at_[nospam>
Data: Thu 31 Jan 2008 - 18:12:29 MET

Dnia Thu, 31 Jan 2008 13:28:06 +0100, Agent napisał(a):

> Może juz temat był ale w archiwum nie znalazłem. Problem jest taki, że zaraz
> po uruchomieniu kompa jak włącze menadżera zadań to obserwuję że ilośc
> wolnej pamięci ram maleje aż do 0 i zżera to bufor systemu. W tym czasie
> dysk ciągle pracuje. Mam wrażenie że system zabiera sobie całą wolną pamięć
> i dopiero potem przydziela to uruchamianym programom. Czy tez macie tak czy
> tylko u mnie tak jest i tak ma być? Komputer - laptop z Vistą Premium i 2 GB
> RAM.

Tak mniej więcej[1] ma być. Wolna pamięć pokazywana przez ten wskaźnik task
managera to zmarnowana pamięć.

[1] Mniej więcej bo system nie zabiera pamięci dla siebie tylko wczytuje
odpowiednie dane różnych aplikacji używanych przez użytkownika do części
pamięci, którą można traktować jako część cache systemu, by w razie
potrzeby mieć je już w pamięci.

--
Piotr Borkowski