Re: Pytanie odnośnie ważności licencji OEM.

Autor: Jacek Kalinski <jacek_kal_at_go2._NOSPAMPLEASE_.pl>
Data: Sun 27 Jan 2008 - 17:40:16 MET

W artykule <fni0sr$5lc$1@news.dialog.net.pl> Wojciech "Spook" Sura napisał(a):

> Czy mógłbyś mi powiedzieć, skąd to wiesz? Zapytana konsultantka MS
> powiedziała biedna, że nie wie, jak często można aktywować przez internet,
> bo o tym decyduje SYSTEM.

Oczywiście: www.pcbuyerbeware.co.uk/ProductActivation.htm
Tyle, że popełniłem jeden błąd (niestety pamięć ludzka potrafi czasami
być zawodna) - dotyczy on aktywacji przez telefon.
<cytat>
if you don't need to contact the activation centre during the 120-day
period after a telephone reactivation (made necessary because of the
number of changes made to the system), this means that any changes you
have made during the 120 days have been acceptable, the slate is then
wiped clean, and you can start again using the current hardware as the
new basis for making additional changes.
</cytat>

Nie ze wszystkim się zgadzam, co jest napisane w tym artykule, ale
sporo informacji jest prawdziwych. Wydaje mi się, że to również
może być prawdopodobne.

Z resztą i tak czort wie co będzie w przyszłości i jak to się zmieni.
Jeśli wierzyć uwadze dotyczącej XP SP3, to będzie podobnie jak w Vista:
30 dni na testowanie zanim klucz produktu zostanie wprowadzony.
Nie dotyczy to samej aktywacji, ale moim zdaniem bardzo duży plus. Niestety
wprowadzony zbyt późno.

> Czy po minięciu kolejnych 4 miesięcy można znów aktywować przez internet,

Tak, można:
<cytat>
if 120 days have passed since the manual activation, henceforward you'll
be able to use the automatic process online to reactivate Windows XP
</cytat>

Jacek