Re: Pytanie odnośnie ważności licencji OEM.

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Sat 26 Jan 2008 - 21:32:32 MET

** "Wojciech \"Spook\" Sura" <spook.no@unwanted_mail.op.pl> wrote:

> Nie, bo Microsoft tak twierdzi. Oficjalnie.

Ale mnie gówno obchodzi co Microsoft sobie twierdzi, mnie obowiązują warunki
umowy (zakupu) i licencji, którą się związałem z Microsoftem.

Jeżeli w licencji nie jest zapisane, że nie mogę wymienić płyty głównej, to mogę wymienić płytę główną (o ile prawo na to zezwala, a zezwala).

> Tłumaczą, co oznacza "KOMPUTER" w ich rozumieniu licencji OEM.

Ich tłumaczenie mnie gówno obchodzi. W Polsce nie Microsoft definiuje komputer
tylko muszą to doprecyzować w licencj. A jeżeli nie sprecyzują to odsyłam do
słownika PWN.

(...)

> Należysz do osób, którym nie wystarczy (dla przykładu) napisać, że program
> nie może być kopiowany,

Dla przykładu jesteś ignorantem, o powielaniu utworu/programu komputerowego
mówi ustawa o ochronie praw autorskich, zezwala natomiast na wykonanie kopii
zapasowej. Więc jest oczywiste, że nie można bez zezwolenia autora powielać
dzieła.

> ty.ko musi być w licencji koniecznie napisane: "nie można go skopiować z
> płyty CD na płytę CD, nie można skopiować z CD na dysk i potem nagrać na CD,
> nie można nagrać na kasetę, potem na dysk jako obraz, przesłać przez FTP na
> hosting i ściągnąć na innym komputerze, przesłać na inny komputer via p2p,
> potem za pomocą specjalnego przekaźnika optycznego i nagrać na CD, nie
> można..."?

I również taki zapis byłby gówno warty bo mogę sobie zrobić kopie zapasową
jakkolwiek mi się podoba. Mówi o tym wspomniana ustawa.

> MS napisał, że nie można instalować programu na drugim KOMPUTERZE

Ale ja nie mówię o drugim komputerze tylko po raz fafnasty kurwa zadaje to samo
proste pytanie - gdzie w licencji czy umowie (czy ustawie) jest napisane, że
nie mogę zmodernizować płyty głównej? No gdzie?