Re: Niepełne obciążenie procesora przy kompresji wideo

Autor: Michał Walenciak <email_at_w.sygnaturze>
Data: Fri 25 Jan 2008 - 15:27:16 MET

Marcin Narzynski wrote:

> Witam
>
> Mam taką sytuację pod XP:
> Kompresuję filmy nagrane kamerą z użyciem programu Ulead Video Studio.
> Obserwuję też obciążenie procesora AMD X2 3800+ programem AMD power
> monitor. Cały czas rdzenie NIE są obciążone w 100 procentach. Na ogół
> wahają się w przedziale 60-80%. Dlaczego tak się dzieje? Jak zmusić
> komputer, żeby - powiedzmy - 90% czasu oba rdzenie pracowały na 100%
> możliwości?
>
> Używam różnych kodeków - w x264 znalazłem nawet opcję "threads" - była
> tam liczba 1 - zamieniłem na 2 i dalej to samo.

program leci pewnie na 1 rdzeniu
system przełącza zadanie miedzy jądrami, bo nie moze pracować na dwóch
równoczesnie, stąd każde jest obciążone w 50% przez program
kompresujący, reszta % to inne programy

--
Michał Walenciak,   gg: 3729519,  mail: Kicer86 na gmail kropka com
http://kicer.elsat.net.pl